Pages

Monday, September 24, 2012

Ketchup házilag




Tudom, tudom nem igazán tartozik a fashion témakörbe, de gondoltam megosztom veletek a félelemem. 


Pinduri paradicsomok maradtak már csak,
kicsit hosszú ideig tartott a tisztítás...

Félek, hogy hogy fog sikerülni, meg attól is, hogy meg tudom-e majd csinálni. Nem szoktam befőzni, így eléggé be vagyok tojva úgymond.


A receptet a mindmegette.hu-ról vadásztam :) íme a recept:

Kézzel leírtam a receptet....
szerintem nagyon cuki lett XD


















Már megtisztított és összedarabolt parik...

Hozzávalók:



Elkészítés:

A paradicsomot mosom, 4 felé vágom, és fazékban puhára főzöm a szegfűszeggel, kb. 20 perc alatt.
Kb. 70 perc alatt sűrűre főzöm, majd kiveszem a babért és zellerlevelet. Botmixerrel összezúzom, beleteszem a befőtt tartósítót, és még 10 percig főzöm. Befőttesüvegbe öntöm, és a rácsavart kupakkal lefelé hagyom kihűlni.

A művelet .... kicsit piszkos csak :



Szűrőn átpasszírozom, hogy a héja és a szegfűszeg ne maradjon a ketchupban, fazékba öntöm. A kaliforniai paprikát kockázom a hagymával eggyütt, és aprítóban vagy turmixban pár evőkanál paradicsommal összepürésítem, majd a fazékba öntöm a többi paradicsomhoz. Beleteszem a zeller- és babérleveleket, a reszelt fokhagymát és az összes fűszert, mézet is.
Cimkécskék...



















Ti főztetek már valaha ketchupot?! Anyukátok?! Nagyitok?! Valaki, akárki, bárki akit ismertek?!




A nagy mű ...

4 comments:

  1. Mami szokott csinálni régebben, de mostanában elhanyagolta sajnos :/ Pedig a házi kechupnál istenibbet nem találsz seholsenem... :P
    Azt hiszem beszélnem kell vele! Köszi a receptet! :))
    És szerintem máskor is megoszthatnál ilyet, engem nem zavar, hogy nem "fesön" :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jól van :D csak hát van aki elgondolkodik, hogy mi a francot eres egy recept, egy fesön blogon :D nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz :)

      Delete
  2. Nem szeretem a főtt paradicsomot,semmilyen formában,úh még nem is főztem be,de jó,h megosztottad:)

    ReplyDelete